Projekt Infovek bol predstavený prvý krát v roku 1999. Najskôr iba vízie projektu boli ponúknuté na širokú diskusiu a postupom času sa pripojili ďalší a ďalší ľudia a spoločnými silami prepracovali projekt do takej podoby, ktorá predpokladala úspešné spustenie.
O čo vlastne išlo?
Na prahu nového tisícročia si veľa ľudí uvedomovalo, čo znamená informačná spoločnosť. Ale na to, aby bolo schopné naše Slovensko zaradiť sa k vyspelým štátom aj v zmysle informatizácie, je treba spoločnosť týmto smerom vzdelávať a vychovávať. A odkiaľ sa to má začať? Samozrejme, že najväčšie predpoklady na to má škola. A aby sa spoločnosť formovala, treba začať so vzdelávaním informačných technológií. Na to ale bolo potrebné vyriešiť hardvérovú vybavenosť škôl a takisto pripraviť učiteľov, aby boli schopní využívať moderné informačné technológie vo svojich predmetoch. S tým samozrejme súvisí aj tvorba edukačného materiálu v elektronickej podobe, príprava vhodných učebníc a metodických pomôcok pre učiteľov. A tieto tri položky sú práve zahrnuté v projekte Infovek.
Základným cieľom Projektu Infovek je prostredníctvom informačných a komunikačných technológií premeniť tradičnú školu na modernú globálnu školu tretieho tisícročia.
Za tým všetkým však nehľadajme len internet, pripojenie škôl na internet a vybavenie škôl dostatočnou technikou. Je nutná aj príprava učiteľov, ktorá musí byť systematická a musí smerovať k osvojeniu zručností ako integrovať moderné IK technológie do vyučovania svojich predmetov.
Digitálni štúrovci a Otvorená škola
Aby nebol projekt "uzavretý" iba pre školy, vznikla myšlienka ako sa "otvoriť". Projekt Digitálny štúrovci a Otvorená škola Infovek, ktoré sa pripravovali pod záštitou Projektu Infovek dali predpoklady na šírenie informačných technológií pre širokú verejnosť. Škola otvorila svoje brány, vytvárali sa Internetové centrá pre miestne komunity.
Projekt Počítače pre školy
Spoločnosť Slovak Telecom v spolupráci so spoločnosťou Deutsche Telekom predstavili nový projekt Počítače pre školy, v rámci ktorého spoločnosť Deutsche Telekom darovala slovenským základným a stredným školám počítače v hodnote jednej miliardy slovenských korún. V roku 2004 bol úspešne dokončený najvýznamnejší projekt v histórii informatizácie slovenského školstva. Projekt Počítače pre školy za necelých 6 mesiacov priniesol všetkým základným a stredným školám nové počítačové učebne.
Implementácia Projektu Infovek na našej škole
Na škole máme 3 počítačové učebne, ktoré sú využívané na výuku Práce s počítačom, školenia pre učiteľov, rodičov a širokú verejnosť, krúžkovú činnosť a vo veľkej miere sa využívajú ako doplnok pri vyučovaní rôznych predmetov a pri vyhľadávaní informácií na internete. Sú vybavené počítačmi a ďaľšou technikou získanými z Projektu Infovek, Počítače pre školy, Otvorená škola, Digitálni štúrovci a v neposlednom rade aj zo sponzorstva a prostriedkov Rodičovskej Rady. Všetky počítače sú zosieťované a pripojené na internet. Okrem toho majú učitelia prístup k počítačom v zborovni, pri vyučovaní, pri organizovaní školení pre učiteľov, rodičov a širokú verejnosť a rôznych iných akciách majú možnosť využívať notebook, tablet PC, multimediálny projektor, fotoaparát, videokameru a interaktívnu tabuľu E-beam.
Vybavenie počítačových učební:
| Učebňa | Počet PC | Tlačiarne | Skener | Tablet | Dataprojektor | E-beam |
| PC1 | 13 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PC2 | 14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PC3 | 12 |
Foto učební:
![]() |
![]() |
||
PC2 - Počítačový krúžok žiakov 1. stupňa |
PC1 - Akadémia seniorov |
||
PC3 - zatiaľ je v príprave
Využívanie PC a internetu
Na škole sa vyučuje voliteľný predmet Informatika. Internet, počítače a iná výpočtová technika sa vo veľkej miere využívajú vo vyučovaní prírodovedných predmetov, cudzích jazykov, spoločensko - vedných predmetov a výtvarnej výchovy. Skúsenosti s počítačmi a ich využitím získavajú aj žiaci prvého stupňa pri precvičovaní matematiky, slovenského jazyka, prvouky, vlastivedy a prírodovedy. Pri vyučovaní používame multimediálne a encyklopedické CD z edukačného balíka, čerpáme nové informácie z internetu, vypracovávame rôzne projekty, zapájame sa do Internetovej olympiády a projektu Albert prostredníctvom www.skolahrou.sk, prostredníctvom ktorého majú žiaci možnosť overovať si vedomosti z jednotlivých predmetov.
Internetové zdroje využívame aj pri vypracovávaní úloh rôznych súťaží, ako napr. Envirootázniky – olympiáda z environmentálnej výchovy, Korešpondenčná škola ekológie,...
V popoludňajších hodinách a počas prázdnin sú počítačové učebne využívané hlavne pre vzdelávanie a školenie učiteľov, rodičov a priateľov školy a takisto na krúžkovú činnosť.
Od roku 2004 máme zakúpený program aScAgenda, ktorý sa neustále zdokonaľuje a poskytuje stále viac a viac možností k využitiu. Pomocou tohto programu spolupracujeme a poskytujeme informácie riadiacim organizáciám školstva. Tento program umožňuje evidovať údaje žiakov, jeho hodnotenie, dochádzku, klasifikáciu, tlač vysvedšení a v neposlednom rade poskytuje aj funkciu Elektronickej žiackej knižky. Od februára 2007 sme zaviedli pre žiakov 8. – 9. ročníka Elektronickú žiacku knižku (EŽK) a od septembra 2008 bude k dispozícii EŽK pre všetkých žiakov 2. stupňa.
Edukačné projekty
Zapájanie žiakov do projektov na internete, tvorba animácií, environmentálne aktivity, vydávanie školských bulletinov, tvorba webovej stránky školy, tvorba projektov, referátov, laboratórnych prác, pracovných listov, prezentácií, testovanie
Tvorba animácií - tvorba vlastného dokumentu ( prezentácie ), využitie animácií a obrázkov z internetu, kreslenie a vytváranie vlastných animovaných obrázkov k daným sviatkom
Školský buletin - spracovanie informácií o podpore zdravia, ochrane životného prostredia, odpadoch, ...
Školský časopis Delfín a Tvorivček – tvorba časopisu a jeho pravidelná aktualizácia na www stránke – využvanie IKT, práca s internetom, skenerom, digitálnym fotoaparátom
Krajina, v ktorej žijem - terénny výskum žiakov zameraný na spoznávanie prírodných pomerov, histórie, obyvateľstva a hospodárstva miestnej krajiny. Súčasťou je aj spracovanie digitálnej fotografie a spracovanie materiálu o miestnej krajine formou bulletinu alebo prezentácie. Na zber a spracovanie žiaci využívajú aj IKT.
Enviroprojekt 2007 - Zachráňme vodný prameň pri potoku Udurná - V lokalite prímestskej rekreačnej zóny sídliska Fončorda, Banská Bystrica, vo vzdialenosti 1 000 m od ZŠ Moskovská sa nachádza prameň vody, ktorý je silne znečistený odpadkami. Naším cieľom je prostredníctvom ochrany vodného prameňa pri potoku Udurná prakticky aplikovať vedomosti získané na základe teoretických poznatkov environmentálnej výchovy pre ich lepšie osvojenie, aby žiaci vedeli ochraňovať a zlepšovať životné prostredie ďalšou možnou praktickou činnosťou.
Sprístupnenie počítačovej učebne pre zamestnancov školy a žiakov školy v rámci vyučovania a v popoludňajších
hodinách:
Voliteľný predmet Informatika
Po – Pia (podľa rozvrhu)
Krúžky pre žiakov
Po a Pia 14:00 - 17:40 (podľa rozvrhu)
Voľný vstup pre zamestnancov a žiakov
Po – Pia 14:00 - 17:20
Voľný vstup pre zamestnancov je aj počas dňa po dohode.
Školenia pre učiteľov, rodičov a priateľov školy
V popoludňajších hodinách, prípadne dopoludnia počas sviatkov a víkendov podľa ponuky